faq

Sıkça Sorulan Sorular

TESLİMAT

Araç teslimatım hakkında nasıl bilgi alabilirim?

Araç teslimatınız, kira kontratınızda belirtilen teslimat adresinin il sınırları içerisinde TEB Arval tarafından belirlenecek tarih ve adreste gerçekleştirilecektir.

Detaylı bilgi için 444 2 724 numaralı sürücü hattımızı arayabilirsiniz.

Aracınız ile ilgili pratik bilgilere Yolculuk Rehberimizden ulaşabilirsiniz.

 

Teslimat esnasında nelere dikkat etmeliyim?

Aracın fiziksel bir hasarının olmaması, iç ve dış tüm ekipmanlarının eksiksiz olması, trafik ve ilk yardım seti, kar zinciri, yangın söndürme tüpü ve paspasların araca yerleştirilmiş olduğuna dikkat etmelisiniz.

Aracınıza ait asıl ve yedek anahlarınızı, araç ruhsatınızı teslim alarak, araç teslim formunu imzalamanız gerekmektedir.

Araçta eksik ya da hasar olması durumunda teslimat formuna not düşerek 444 2 724 numaralı sürücü hattından bizimle iletişime geçebilirsiniz.


PERİYODİK BAKIM VE ARIZA ONARIM

Periyodik bakım ve arıza onarımı hizmeti neleri kapsar?

Periyodik bakım hizmeti: aracın üretici tarafından belirlenen sürelerdeki bakımlarını içerir.

Arıza onarımları: normal kullanım ya da arıza kaynaklı teknik onarımları içerir.

Bakım ve arıza onarımı işlemleri, yalnızca TEB Arval’in anlaşmalı olduğu servislerde gerçekleştirilir.


Aracımın periyodik bakımı için nereye gidebilirim?

Size en yakın anlaşmalı servis noktasına buradan ulaşabilirsiniz. Ayrıca 444 2 724 numaralı sürücü hattımızı arayarak veya My Arval for Drivers platformuna giriş yaparak da öğrenebilirsiniz.


Aracım arızalı ve onarıma ihtiyacı var, ne yapmam gerekiyor?

Aracınızın arıza yapması halinde 444 2 724 numaralı sürücü hattımızdan yardım alabilirsiniz.


Aracımın onarımı ne zaman tamamlanacaktır?

Aracınızın onarımının tamamlanacağı zamanı onarımı yapan servis istasyonundan veya 444 2 724 numaralı sürücü hattımızdan öğrenebilirsiniz.


Aracımın muayene zamanı geldiğinde ne yapmalıyım?

Aracınızın trafik kanunu dâhilinde zorunlu kılınan ve fiziki kontrol gerektiren muayenesi için TÜVSÜD Muayene İstasyonlarından randevu alarak işleminizi ücretsiz olarak gerçekleştirebilirsiniz. Herhangi bir sorunuz olması halinde 444 2 724 numaralı sürücü hattımızı arayabilirsiniz.

Kira kontratına vale hizmeti dâhil olan kullanıcılarımız için süreç TEB Arval yetkilileri tarafından organize edilecektir.


YOL YARDIM

Hangi yol yardım hizmetlerinden nasıl yararlanabilirim?

Çekici hizmeti, yedek araç, mobil yol yardım gibi hizmetlerimizden yararlanmak için 444 2 724 numaralı sürücü hattımızı arayabilirsiniz.

Yol yardım hizmetimizden Türkiye’de her noktadan 7/24 faydalanabilirsiniz.


LASTİK DEĞİŞİMİ

Aracımın lastik değişimine ihtiyacı var, ne yapmam gerekiyor?

Yaz ve kış lastiği taleplerinizi;
• lastik@tebarval.com.tr adresine mail yoluyla,
Lastik Talep Formunu doldurarak,
444 2 724 numaralı sürücü hattımızı arayarak iletebilirsiniz.
 


SİGORTA

Trafik sigortası hizmeti neleri kapsar?

Trafik sigortası olası bir kaza durumunda karşı tarafın yani üçüncü şahısların hasar masraflarını poliçede belirtilen limit ve teminatlar doğrultusunda karşılayan bir sigorta çeşididir.


TRAFİK CEZALARI

Trafik cezası durumunda ne yapmam gerekiyor?

TEB Arval’e tebliğ edilen cezalarının ödemesi TEB Arval tarafından kanunda belirtilen sürelerde indirimli olarak gerçekleştirilmekte ve ödenen tutar şirketinize fatura edilmektedir.

Trafik cezaları hakkında soru ve talepleriniz için; trafikcezayonetimi@tebarval.com.tr adresine mail gönderebilir veya 444 2 724 sürücü hattımızı arayabilirsiniz.


YEDEK ARAÇ

Yedek araç hizmeti ne zaman sunulur?

Yedek araç hizmeti 24 saati aşan periyodik bakım, arıza ve hasar onarımı durumlarında sağlanır. Yedek araç talepleriniz için 444 2 724 numaralı sürücü hattımızı arayabilirsiniz.


EVRAK

Plaka veya araç ruhsatım kaybolursa ne yapmalıyım?

444 2 724 sürücü hattımızı arayarak kayıp plaka ve ruhsatınızın yenilenmesi konusunda destek alabilirsiniz.


Trafik sigorta poliçemi kaybettim. Ne yapmalıyım?

444 2 724 numaralı Sürücü Destek hattımızı arayarak trafik poliçesinin bir kopyasını talep edebilirsiniz.


Trafik sigorta poliçeme nasıl ulaşabilirim?

TEB Arval, trafik sigortası hizmeti kapsamında kullanmakta olduğunuz aracın zorunlu trafik sigortasını yaptırır ve ilgili poliçeyi ilk teslimatta araç ruhsatı ile birlikte teslim eder. Ayrıca dönemsel yenilenen poliçeleri firma yetkilinize ulaştırır.

Trafik sigorta poliçelerinize 444 2 724 Sürücü Destek hattımızı arayarak 7/24 ulaşabilirsiniz.


HIRSIZLIK

Araç ya da araç ekipmanlarının çalınması durumunda ne yapmam gerekiyor?

Her türlü hırsızlık durumunda zaman kaybetmeden kolluk kuvvetlerine müracaat ederek rapor tutulmasını sağlamanız ve 444 2 724 sürücü hattımızı aramanız gerekmektedir.


KAZA VE HASAR

Aracımın hasar görmesi durumunda ne yapmam gerekiyor?

Her türlü hasar durumunda, aracınızı hareket ettirmeden önce 444 2 724 numaralı sürücü hattımızı aramanız gerekmektedir.


Birden fazla aracın karıştığı kazalardan sonra ne yapmalıyım?

Kaza tespit tutanağını doldurmalı ve olay yerinde kazaya karışan araçların fotoğraflarını çekmeniz gerekmektedir. Ardından 444 2 724 numaralı sürücü hattımızı arayarak hasar ihbarında bulanabilirsiniz.

İki tarafın anlaşamadığı durumlarda ise olay yerine polis çağırarak rapor tutulmasını sağlamanız gerekmektedir. Ardından 444 2 724 numaralı sürücü hattımızı arayarak hasar ihbarında bulunabilirsiniz.

Her türlü hasar onarımı sırasında gerekli evrakları (hasarın oluş şeklini içeren polis raporu, ehliyet kopyası ve olay yeri fotoğrafları, vb.) TEB Arval anlaşmalı servislerine teslim etmeniz gerekmektedir.


Tek taraflı kazalardan sonra ne yapmalıyım?

Hasar ihbarı ve acil destek için 444 2 724 numaralı sürücü hattımızı arayabilirsiniz.

Her türlü hasar onarımı sırasında gerekli evrakları (hasarın oluş şeklini içeren polis raporu, ehliyet kopyası ve olay yeri fotoğrafları, vb.) TEB Arval anlaşmalı servislerine teslim etmeniz gerekmektedir.


Aracımdaki cam hasarının onarımı gerekiyor, ne yapmalıyım?

444 2 724 numaralı sürücü hattımızı arayarak TEB Arval’ in konu ile ilgili uzmanlarıyla temasa geçebilirsiniz.


İKİNCİ EL ARAÇ ALIM

Kontrat sonunda kullandığım aracı nasıl satın alabilirim?

Şirket aracınızı satın almak için taleplerinizi kontrat süreniz sonlanmadan 30 gün önce Satın Alma Formu’nu doldurarak iletebilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayın.


ARAÇ İADE

Araç iade öncesinde nelere dikkat etmem gerekir?

Aracınızın iade zamanı yaklaştığında kabul edilen ve edilmeyen hasarları referans alarak aracınızı öncelikle kendiniz değerlendirebilirsiniz. Ruhsat ve araca ait tüm anahtarlar iade esnasında eksiksiz teslim edilmelidir. Araç iade süreci hakkında detaylı bilgi için Binek Araç İade ve Hafif Ticari Araç İade Kılavuzlarımızdan faydalanabilirsiniz.


Aracımı nasıl ve nereden iade edebilirim?

Tüm Türkiye’de iade noktalarımızı öğrenmek için 444 2 724 numaralı sürücü hattımızı arayabilir veya buraya tıklayarak araç iade noktalarımıza ulaşabilirsiniz.

Ayrıca İstanbul, Ankara ve İzmir’de Araç İade Vale Hizmetimiz bulunmaktadır. Vale Hizmeti taleplerinizi formu doldurarak iletebilirsiniz.

Neden TEB Arval?

Bize güvenebilirsiniz:

30 yılı aşkın filo deneyimine sahip küresel bir ortağın gücü sizinle

Bizimle iş ortağı olun:

Uzman ekibimiz ihtiyaçlarınıza yönelik çözümler üretir

Hep yanınızdayız:

Bize ne zaman ihtiyacınız olursa dijital ve kişisel olarak buradayız.

Sürüşün keyfini çıkarın:

yolculuklarınızın tüm sürecini kolaylaştırıyoruz